Att rekrytera Chief Communications Officer (CCO) kan vara en svår nöt att knäcka då roller likt detta är av bred karaktär och omfattas av en mängd olika uppgifter och ansvarsområden. Just kombinationen av ledarskap och rätt branscherfarenhet kan vara svår att hitta, och är ofta begränsad till en specifik pool av kandidater.
För att lyckas nå ut till dessa kandidater är det därav viktigt att hitta vad som gör just ert företaget sticka ut ur mängden, och använda det i sitt kontaktarbete mot relevanta profiler. Ants metod vid rekrytering av Chief Communications Officer är väl beprövat och vi hjälper er gärna i arbetet med att hitta rätt person för arbetet med att driva bolagets vidare affärstillväxt!
Vad gör en Chief Communications Officer (CCO)?
En Chief Communications Officer (CCO) är en ledande befattningshavare som ansvarar för att utveckla och implementera en organisations kommunikationsstrategier. Detta inkluderar att hantera organisationens offentliga image, samt övervaka interna och externa kommunikationskanaler. CCO fungerar ofta som den primära talespersonen för organisationen och representerar företaget för media och allmänheten. CCO ansvarar också för att hantera organisationens PR, företagskommunikation och marknadsföringsinsatser och kan vara involverad i krishantering. I vissa organisationer kan CCO också vara ansvarig för investerarrelationer och samhällsrelationer.