I en alltmer konkurrensutsatt IT-marknad är effektiv employer branding avgörande för att locka och behålla talang.
Majoriteten av alla techtalanger är passiva vilket innebär att de inte aktivt söker nytt jobb. Därför är det vanligt att jobba med uppsökande rekrytering inom techrekrytering. Vi har i många år utvecklat effektiva strategier för sourcing och arbetar datadrivet för att veta vad som funkar respektive inte funkar.
Du kan läsa mer om vår IT-rekrytering här.
Det är dock inte det enda som måste vara på plats. Att ha en svag kännedom av ditt arbetsgivarvarumärke eller att ha ett dåligt rykte, kommer göra tröskeln ännu högre för techtalanger att få upp ögonen för ditt bolag. Därför är det viktigt att även sätta en långsiktig employer branding strategi.
Men vi vet också att det inte alltid är lätt att få employer branding insatser och budget för det högst upp på agendan. Därför vill vi dela med oss av fem prisvärda insatser som kan stärka ditt arbetsgivarvarumärke utan att spräcka budgeten.