1. Uppstartsmöte
Vi börjar med ett möte där vi lär känna varandra bättre. Under mötet får vi möjlighet att förstå er organisation bättre, prata igenom den specifika rollen/rollerna som vi ska rekrytera för och skapa en samarbetsplan. På så sätt säkerställer vi att rekryteringsmålen är i linje vilket lägger grunden för en framgångsrik rekryteringsprocess.
2. Annonsskrivning & sourcing
Efter uppstartsmötet och när vi satt kravprofilen, utför vi en roll- och branschspecifik research, sätter en sourcingstrategi och skriver annons som sedan används för LinkedIn Jobs samt för annonsering i sociala medier, så som på Meta och LinkedIn. Parallellt börjar vi samtidigt en noggrann sourcingprocess genom vårt gedigna nätverk och plattformar som LinkedIn och GitHub för att hitta kvalificerade kandidater för rollen.
3. Screening & CV-granskning
Efter att ha granskat kandidaternas CV:n genomför vi urvalsintervjuer via telefon eller videosamtal för att bedöma deras lämplighet för rollen baserat på deras färdigheter, erfarenhet och hur väl de uppfyller kundens krav.
4. Koordinering av intervjuer
Vi schemalägger och arrangerar intervjuer för de mest lämpliga kandidaterna så att de kan träffa våra kunder för det inledande intervjustadiet. Genom att underlätta denna interaktion möjliggör vi för våra kunder att utvärdera kandidaterna och fatta informerade beslut.
5. Intervjuer
När urvalet från screeningintervjuer är klart, organiserar och koordinerar vi intervjuer, vilket ger våra kunder möjlighet att fokusera på att träffa och utvärdera kandidaterna effektivt.
6. Urvalsprocess
Efter de första intervjuerna leder och koordinerar vi vidare intervjuer för de mest lovande kandidaterna, samtidigt som vi hanterar nej-tackning av de som inte uppfyller kundens krav.
7. Tester & case
För att noggrant utvärdera kandidater genomför vi personlighets- och logiktester på dem som går vidare i urvalsprocessen, vilket ger insikter i deras kognitiva förmågor och kompatibilitet med kundens företagskultur. I detta steg görs det även ofta ett tekniskt case, kodtest alternativt en teknisk intervju.
8. Sista intervju
Detta steg kan variera från kund till kund. När testerna är genomförda kan det finnas behov av en sista intervju. Även här organiserar och koordinerar vi, medan kund kan fokusera på att träffa och utvärdera kandidaterna.
9. Referenser & bakgrundskontroll
Som sista steg genomför vi referenstagning för att verifiera kandidaternas kvalifikationer, arbetsbakgrund och rykte, vilket höjer kvaliteten på vår rekryteringsprocess. För vissa kunder genomförs även bakgrundskontroller på kandidaterna.
10. Sign!
Tillsättningen är i mål och vi signar med kandidaten.